Stručný vzkaz všem nevolícím voličům

20. 10. 2017 18:39:34
Je známým faktem, že nízká volební účast nahrává extrémistickým subjektům. Proč? Protože otrávený umírněný volič se na to prostě vykašle, kdežto naštvaný příznivec extrémistů jde a na just jim to tam hodí.

Celkem jednoduché volební počty praví, že každý nepoužitý hlas voliče umírněných subjektů zvýší v konečném důsledku o zlomek procenta úspěch extrémistů. (Za extrémisty si dosaďte strany a hnutí dle svého názoru). No a když nepůjde k urnám několik stovek tisíců, ne-li milion rozumných lidí, tak na tom extrémisti vydělají pořádná procenta.

Chápu, že jste otrávení politickým marasmem této země a že se vám k volbám vůbec nechce. Taky mě napadlo, že bych se na to tentokrát mohl vyfláknout. Ale pak jsem si řekl: „Co blbneš, ty vole, jestli tam nechceš jít kvůli sobě, tak tam běž kvůli svým dětem a kvůli dětem svých dětí.“ A tak jsem šel, zatnul zuby, vybral ty, o kterých si myslím, že škodí o něco míň než ostatní a prostě jsem to tam šoupnul.

Nedělám si nejmenší iluze, že se to na naší vrcholné politické scéně nějak zlepší, že se poslanci přestanou zbytečně hádat, vyrábět zmetky místo zákonů, hrabat si pod sebe, podléhat různým lobbistickým tlakům a podobně. Ale na druhé straně vím, že jsem ukradnul zlomek procenta extrémistům.

Historické zkušenosti praví, že vláda extrémistů se zakládá na zlu, netoleranci, nenávisti, násilí a mnohdy vede k válkám. A teď mi řekněte, vážení nevolící občané s volebním právem, něco takového byste opravdu chtěli pro své děti? Ano, já vím, máte plné zákonné právo nejít k volbám. Nicméně uvažte sami své morální právo připustit, aby se vaši potomci jednou dočkali života v rudém, hnědém nebo bůhvíjakém teroru. Historické zkušenosti totiž praví ještě něco, a to, že jedny prošvihnuté volby mohou mít neblahé následky na mnoho desítek let do budoucnosti.

Klidně mě teďka v diskusi ztrhejte za nezvykle ostré ladění článku. Vynadejte mi, že vám kecám do života, otvírám si vás pusu, straším vás a citově vydírám. A až si na mě zchladíte žáhu, zvedněte se ze židle, prohrábněte volební lístky, vyberte podle vás rozumně umírněný subjekt, udělejte si procházku a běžte to tam hodit. Ti vaši potomci a potomci vašich potomků vám za to nepoděkují jen proto, že nebudou ani tušit, před čím jste je svým rozhodnutím pomohli ochránit.

Autor: Jan Pražák | pátek 20.10.2017 18:39 | karma článku: 28.35 | přečteno: 2204x

Další články blogera

Jan Pražák

Jestli nevíte co s časem, cestujte s Českými drahami

„Pokud ti to nebude vadit, já pojedu už v úterý, budu fotit a ty za mnou za dva dny dorazíš,“ informovala mě má zákonná manželka, když jsem si na čtvrtek a pátek naplánoval kratičkou dovolenou v malebném Klášterci nad Ohří.

16.3.2024 v 7:07 | Karma článku: 26.73 | Přečteno: 661 | Diskuse

Jan Pražák

Odmítla jsem se vyspat se šéfem a dostala jsem vyhazov

„Majko, uvařila bys mi kafe, prosím tebe? Já jsem fakt naštvaná. Vždyť jsem teďka úplně vyřízená!“ Zprudka jsem se posadila na židli u kuchyňského stolu své sousedky a kamarádky v jedné osobě.

13.3.2024 v 14:34 | Karma článku: 27.77 | Přečteno: 914 | Diskuse

Jan Pražák

Rozruch na dámském WC

„Tak teda jo, ukecal jsi mě a půjdu s tebou. Ale budeš mě muset obskakovat a nesmíš se mi smát,“ pravila Maruška do telefonu, když mi po dlouhém přemlouvání konečně kývla na další schůzku nad kávou a větrníkem.

10.3.2024 v 7:07 | Karma článku: 38.03 | Přečteno: 4839 | Diskuse

Jan Pražák

Vysadila jsem antikoncepci, Jirko, promiň

Vím, že to ode mě nebylo vůči manželovi Zdeňkovi fér. A asi mě neomlouvá ani fakt, že byl mým prvním a před milencem Jirkou jediným milostným partnerem. Byla jsem zkrátka taková hodná holka do doby, než se mi zbláznily hormony.

7.3.2024 v 14:34 | Karma článku: 38.17 | Přečteno: 6385 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Ladislav Pokorný

Kateřina Konečná nechtíc prozradila, že dnešní komunistické názory jsou naprosto nelidské

O tom, že se komunisté nepolepšili a že jsou pátou kolonou putinovského Ruska, víme už dlouho. Ale že komunisté dnes vyhánějí demokratické politiky z televizních studií, otřáslo námi všemi. Kde se nová komunistická zvůle zastaví?

19.3.2024 v 0:59 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 74 | Diskuse

Eva Kislingerová

Budeme válčit se Slovenskem?

Z vyjádření některých politiků může nezúčastněný pozorovat nabýt dojmu, že diplomatické vztahy se Slovenskem jsou na bodu mrazu. Z médií to vypadá, že válka začíná a u Hodonína bude tanková bitva.

18.3.2024 v 13:24 | Karma článku: 21.00 | Přečteno: 470 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak s Babišem dohnat a předehnat ne Západ, ale Putinovo Rusko?

Západ se nám rozpadá před očima. Zato Rusko doslova vzkvétá. S doháněním Západu je konec, teď už nám zbývá, než jen dohánět a předhánět Rusko...

18.3.2024 v 11:15 | Karma článku: 18.04 | Přečteno: 225 | Diskuse

Jiří Turner

Tomáš Klus, Tomáš Halík a jiní „pomatenci“

Co intelektuál, to antisemita a nepřítel Izraele a FF UK jako líheň „hamásníků“. A pak tu máme ty naše angažované umělce, jako je Klus. Emoce, které vyvolává palestinsko-izraelský konflikt, už asi mnohým trochu zatemňují mozek.

18.3.2024 v 11:05 | Karma článku: 29.16 | Přečteno: 4719 | Diskuse

Petr Šindelář

Jurečka bez změn v zákonech a ústavě touží zvýšit zaměstnanost!

Na pomoc si vzal počítače a na výběr vzdělávacích kurzů zavedl e-shop. Nárok na dávky chce ztížit a zájem o práci na venkově naopak zvýšit. Premiér ale tvrdí, že 2 miliardy korun ve prospěch venkova nevydá a státní rozpočet...

18.3.2024 v 9:52 | Karma článku: 12.16 | Přečteno: 225 | Diskuse
VIP
Počet článků 2115 Celková karma 31.42 Průměrná čtenost 1302


Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Konec nadvlády programátorů. Pozic ubývá, na jednu se hlásí stále víc lidí

Premium Ochota firem splnit uchazečům skoro jakýkoli požadavek a velmi nízká konkurence. Tak by se ještě nedávno dala definovat...