Horňáci a dolňáci

22. 09. 2017 21:32:45
Kdo by neznal ono klasické dělení nás chlapů podle toho, zda jsme víc okouzleni ženskými ňadry nebo klínem.

Na konci prázdnin jsme na střední škole jezdili na chmel. Poslední ročník k nám měla nastoupit nová spolužačka Míla a my se s ní na té brigádě viděli poprvé. V rozpáleném autobusu se nechtěla mačkat v pracovních kalhotách a oblékla si slušivou, lehkou, světlou a dost průsvitnou sukni. Cestou jsme si jí s klukama ani moc nevšimli, bavili jsme se mezi sebou o všem možném. Roman měl velkou starost, jestli tam bude hospoda a jestli se dostaneme na pivo.

Cesta v družném klučičím hovoru rychle utekla a najednou jsme byli na místě. Nalevo chmelnice, napravo starý statek, ve kterém budeme bydlet. A na obzoru hospoda, hurá. Vyhrnuli jsme se z autobusu a pak to přišlo, stalo se několik věcí najednou. Míla se sehnula pro batoh, přitom se podvědomě trochu rozkročila a v tu ránu ji odzadu ozářily ostré paprsky zapadajícího slunce. Pronikly lehoučkou sukní, přes kalhotky se otřely o rozkrok a poté dolétly až k našim očím. Což o to, nebyla to špatná podívaná, ale Roman, vyhraněný dolňák byl z toho pohledu úplně štajf.

„Pánové, já se beznadějně zamiloval.“ Informoval nás zjihlým hlasem poprvé hned u toho autobusu a poté ještě mnohokrát každý den. Věrtelů moc nenačesal, večerní pivo zamlkle ucucával a dokonce mluvil ze spaní. Mockrát jsme ho přistihli, jak v hluboké noci stále dokola opakuje monotónním hlasem to slovo na čtyři písmena, které začíná na p a které sem nemůžu napsat.

„Romane, tak to zkus, třeba ti dá,“ ponoukali jsme svého kamaráda pěkně po puberťácku. Česalo se totiž od rána do pozdního odpoledne a my se konečně potřebovali vyspat bez jeho proslovů. Po pár dnech se Roman konečně osmělil a už od polední pauzy nám hrdě referoval: „Pánové, dnes večer se budete muset obejít beze mě, jdu totiž s Mílou na rande.“

Vrátil se podezřele brzy a byl ještě zamlklejší. Dlouho jsme z něj nemohli vypáčit ani slovo, pak se nám přece jen svěřil: „Kluci, příroda se proti mně spikla. Míla se asi chtěla přede mnou blejsknout a vzala si tu sukni, co měla cestou. Stáli jsme proti sobě tam na té loučce pod lesem, něco jsem drmolil a ona dělala, jakože mě se zájmem poslouchá. Pak udělala krok do strany do zapadajícího sluníčka a já zase viděl všechno.“ V tu chvíli Roman zmlknul a my mu museli dát loknout z dobře utajené flašky rumu, aby pokračoval.

„No co koukáte, chlapi, prostě se mi z toho pohledu postavil a jak ho mám velkýho, tak to nejspíš bylo moc vidět. Ta holka si asi pomyslela bůhvíco, na fleku se otočila a vzala roha.“ Snažili jsme se ho uklidnit slovy „holka hloupá, neví, oč přišla,“ ale bylo nám to houby platné. Roman byl po tomhle nevydařeném randeti ještě zamlklejší a ze spaní mluvil ještě víc. Uklidnil se až po několika dalších dnech, když Míla musela z vážných rodinných důvodů předčasně odjet domů.

***

Chmel skončil, příští jaro jsme odmaturovali a já Romana několik roků neviděl. Asi po deseti létech jsem ho náhodou potkal na ulici, jak si vykračoval po boku svojí manželky a kolem nich pobíhal malý klučina. Ta paní neměla nahoře nic moc, ale od pasu dolů, no co vám mám povídat, prostě figura jak z reklamy na dámské spodní prádlo. Však mi ji taky Roman s pýchou v hlase představil: „Honzo, podívej, tohle je moje Jarmila, nejkrásnější ze všech ženskejch pod sluncem.“ Potom se s láskou podíval na toho jejich klučinu a zněžněným hlasem ho představil jako Tomáška. Nakonec se otočil přímo ke mně, významně mrknul a dodal tiše, aby ho rodinka neslyšela: „Krásnej kluk, viď. Určitě z něho jednou bude taky dolňák.“

PS: V naší študácké partě byl i horňák Jirka, ale o něm zas příště.

Autor: Jan Pražák | pátek 22.9.2017 21:32 | karma článku: 24.06 | přečteno: 1301x

Další články blogera

Jan Pražák

Jestli nevíte co s časem, cestujte s Českými drahami

„Pokud ti to nebude vadit, já pojedu už v úterý, budu fotit a ty za mnou za dva dny dorazíš,“ informovala mě má zákonná manželka, když jsem si na čtvrtek a pátek naplánoval kratičkou dovolenou v malebném Klášterci nad Ohří.

16.3.2024 v 7:07 | Karma článku: 26.73 | Přečteno: 661 | Diskuse

Jan Pražák

Odmítla jsem se vyspat se šéfem a dostala jsem vyhazov

„Majko, uvařila bys mi kafe, prosím tebe? Já jsem fakt naštvaná. Vždyť jsem teďka úplně vyřízená!“ Zprudka jsem se posadila na židli u kuchyňského stolu své sousedky a kamarádky v jedné osobě.

13.3.2024 v 14:34 | Karma článku: 27.77 | Přečteno: 914 | Diskuse

Jan Pražák

Rozruch na dámském WC

„Tak teda jo, ukecal jsi mě a půjdu s tebou. Ale budeš mě muset obskakovat a nesmíš se mi smát,“ pravila Maruška do telefonu, když mi po dlouhém přemlouvání konečně kývla na další schůzku nad kávou a větrníkem.

10.3.2024 v 7:07 | Karma článku: 38.03 | Přečteno: 4839 | Diskuse

Jan Pražák

Vysadila jsem antikoncepci, Jirko, promiň

Vím, že to ode mě nebylo vůči manželovi Zdeňkovi fér. A asi mě neomlouvá ani fakt, že byl mým prvním a před milencem Jirkou jediným milostným partnerem. Byla jsem zkrátka taková hodná holka do doby, než se mi zbláznily hormony.

7.3.2024 v 14:34 | Karma článku: 38.17 | Přečteno: 6385 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Helena Vlachová

Můj syn

Vždy jsem si přála mít tři syny. Jenže člověk míní a Osud mění. Nakonec zůstalo jen při jednom synovi.

19.3.2024 v 6:37 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 0 | Diskuse

Olga Medová

Útřivé

Nevstoupíš dvakrát do stejné... lavice. Lavice Dejvice, rýmovačka...Budova Fakulty architektury od Aleny Šrámkové. Plně obsazené řady. Přednášející za katedrou. Prezentace s fotografiemi.

18.3.2024 v 23:55 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 35 | Diskuse

Pavel Nitka

Jaký to je milý dědeček aneb Stářím moudrost nezískáš...

Vždyť určitě celý život pracoval, staral se o své blízké, jedl jen kvalitní potraviny a nikdy na veřejnosti nemluvil sprostě. Dokonce i mouchám vyrobil ve své dílně krmítko...

18.3.2024 v 19:20 | Karma článku: 8.20 | Přečteno: 240 | Diskuse

Ján Chomík

U kaderníka

Márne sa snažím spomenúť si, kedy som bol prvýkrát u kaderníka. Je to však pravdepodobne jedna z tých spomienok, ktorú moja pamäť už definitívne pochovala.

18.3.2024 v 18:37 | Karma článku: 5.15 | Přečteno: 86 | Diskuse

Josef Ulman

Ja ně prarassijskij...!

Včera jsem na jednom fóru dostal tip na video nechvalně proslulého Petra Hájka, ve kterém dělá rozhovor s Jindřichem Rajchlem.

18.3.2024 v 10:10 | Karma článku: 21.08 | Přečteno: 531 | Diskuse
VIP
Počet článků 2115 Celková karma 31.42 Průměrná čtenost 1302


Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...