Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak nás číšník školil, že podměrečné pivo je vlastně to nejlepší

Až doteď jsem se domníval, že k dobré hospodě patří samozřejmě i dobrá míra. Z tohoto hlubokého omylu mě vyvedl až číšník v jedné čelákovické restauraci.

Celý minulý týden jsem řešil dilema, co si dát k obědu. U nás totiž vymysleli akci „FIT týden“ a každodenně se v nabídce objevovaly pouze veskrze zdravé moderní pokrmy. Mnoho štíhlomilných dam a snad i podobně založených pánů mělo obrovskou radost, ale nám obyčejným žroutům vyvstal problém. Denně jsme řešili otázku, k jakému jídlu utéct od těch různých kuskusů, polent, bulgurů, sterilních (pardon zdravých) kuřecími nudliček a podobných krmí bez kalorií, bez chuti a bez zápachu.

Obrat nastal až v sobotu, s manželkou jsme se vypravili na nákup s tím, že se na oběd stavíme na svém oblíbeném místě. Dobře tam vaří a pivko mají skvělé, i když já se tentokrát musel spokojit s Birellem. Inu, proč ne, i ten mám rád a k objednané plnotučné vepřovce s knedlíkem a zelím jsem se na něj moc těšil.

Číšník před nás s úsměvem postavil dvě sklenice, manželce přinesl jedno normální malé a mně ten Birell. „Tohle určitě nedojde.“ Koukli jsme za sebe zklamaně, přestože nejsme žádní škarohlídi a nějaký ten lůček namíň nás nerozhází. Počkali jsme tedy, až trochu spadne pěna a opravdu hrubě nedošlo, i v tom malém chyběl víc než cenťák. A to už holt bylo na nás trochu moc.

„Víte, my sem k vám rádi chodíme a nechtěli bychom si o vás zkazit dojem, ale tohle je fakt málo.“ Začal jsem s úsměvem na přivolaného číšníka. A to jsem vpravdě neměl neb mě on okamžitě začal školit. Prý dnes už každý ví, že pivo se točí „na hladinku“ a na nějakou nemoderní míru už nikdo nekouká. Je to k tomu zlatavému moku šetrné, načepuje se na jeden zátah a daleko líp pak chutná, abych se podíval na internet. Nicméně nápoje odnesl a nechal dotočit, když už se setkal s takovými neznalými pedanty a diletanty.

Inu nedalo mi to a na ten internet jsem se podíval. A ejhle, „hladinka“ prý znamená, že pivečka může být až o pětinu míň proti deklarovanému množství na jídelním lístku. Nicméně cena je stejná. V duchu „chceš-li mít, kamaráde, opravdu skvěle natočené pivo, tak pokud to výčepnímu zrovna tak vyjde, musíš se spokojit s málem.“ A že prý na tento způsob čepování přechází spousta restaurací. Jakpak by nepřecházela, když chtějí ušetřit. Vlastně pardon, chci říct, když se tak dobře chtějí postarat o blaho svých hostů. Nu a pak je tam ještě spousta řečí o tom, zda to odpovídá zákonu a co by na to řekla ČOI. Leč s tím vás nechci zatěžovat, chcete-li, jukněte se sami: Třeba sem.

Tak vám nevím. Chuť po celém tom dietním týdnu jsem si v sobotu spravil a rád bych do té restaurace chodil dál. A také je ta jejich „hladinka“ tak trochu pochopitelná. Ona ta různá Babišova kontrolní hlášení a plánovaná EET je musí stát nemalý peníz, tak si snad v kdejaké hospodě chtějí přilepšit, jak se dá. Ale na druhou stranu, proč to má odnášet právě zákazník. Dost nerad bych si po sedmadvaceti létech znovu zvykal, že zaplatím půllitr a dostanu klidně o decku míň.

Autor: Jan Pražák | úterý 18.10.2016 13:54 | karma článku: 38,07 | přečteno: 5620x
  • Další články autora

Jan Pražák

Věř svým očím

„Promiň, Marku, já s tebou na to kafe fakt nemůžu jít. Musím do zítřka opravit písemky za celou třídu, ještě jsem s tím ani nezačala a už tak u toho budu sedět do noci. Tak se na mě nezlob, prosím.“

21.4.2024 v 7:07 | Karma: 26,75 | Přečteno: 687x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Obchodník musí umožnit platbu v korunách a do určité výše i v hotovosti

„Honzo, líbilo by se ti, kdybychom místo korunami platili eury a navíc jenom bezhotovostně?“ Položila mi Maruška nečekanou otázku, jakmile jsme si lokli kávy a dali první sousto větrníku v naší oblíbené cukrárně.

18.4.2024 v 14:23 | Karma: 27,47 | Přečteno: 966x | Diskuse| Společnost

Jan Pražák

Zpověď dominantního muže

Nalézt si v dnešní době ženu, která by se mi ve všem podřizovala, nebylo jednoduché. Zkoušel jsem to asi se třemi, ale pokaždé to skončilo krachem, jakmile poznaly, že nemůže být po jejich, tak mě dříve či později opustily.

15.4.2024 v 14:31 | Karma: 23,94 | Přečteno: 925x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Příběh bisexuální ženy

„Jakube, šel bys se mnou na rande?“ Zvedl jsem oči od monitoru, poodjel se židlí kousek dozadu a překvapeně se podíval na Markétu. Od své kolegyně bych čekal prakticky cokoli, ale takovou otázku rozhodně ne.

12.4.2024 v 15:15 | Karma: 25,46 | Přečteno: 945x | Diskuse| Ostatní

Jan Pražák

Hrátky s krásnou dámou

Lidi, tak si rádi hrajete? Pánové s krásnou ženou a dámy s charizmatickým mužem? Tak si tedy pojďte pohrát, ale nebojte, nebude to nijak lechtivě erotické. Budeme si hrát s dámou z nejkrásnějších, s naší košatou mateřštinou.

9.4.2024 v 14:34 | Karma: 30,32 | Přečteno: 2406x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nevěřte lžím a pomluvám, obhajuje Babiš neúčast na jednání o důchodech

23. dubna 2024  14:49

Poslanec a šéf ANO Andrej Babiš na svém účtu na sociální síti X zveřejnil video, ve kterém...

Zakázky TSK jen vyvoleným. Za manipulaci tendrů soudí 15 lidí a čtyři firmy

23. dubna 2024  13:46,  aktualizováno  14:44

Hlavní líčení v kauze zmanipulovaných zakázek Technické správy komunikací hlavního města Prahy...

Připomene hrůzné činy, řekl Pavel. V Letech otevřeli památník holokaustu

23. dubna 2024  9:59,  aktualizováno  14:36

Muzeum romské kultury otevřelo dnes Památník holokaustu Romů a Sintů v Čechách v Letech na Písecku....

Ruka na plynu, v druhé kalašnikov. Rusové začali útočit na motorkách

23. dubna 2024  14:35

Premium Ruské jednotky na donbaské frontě vsadily na lehkou techniku a kvůli vysokým ztrátám na obrněncích...

  • Počet článků 2127
  • Celková karma 31,31
  • Průměrná čtenost 1303x
Psavec amatér, životní optimista, milovník svobody, prostě Střelec jak má být:-).

Články o výstavách opuštěných koček jsou na hlavní stránce blogu publikovány se souhlasem redakce.